Czy reklama na Facebooku jest skuteczna? 4 przykłady skutecznych reklam
Jeśli prowadzisz biznes, który wykorzystuje marketing internetowy, z pewnością zastanawiasz się czy reklama na Facebooku jest skuteczna. Jeśli chcesz znać odpowiedź na to pytanie – odpowiem na bazie swojego doświadczenia: tak, ale skuteczność i zwrot z inwestycji mocno zależy od branży.
Jeśli już reklamujesz się na Facebooku i Twoja reklama nie przynosi efektów to nie martw się – to dość normalne na początku.
Czemu?
Potrzebujesz wsparcia w swoim marketingu? Sprawdź moją ofertę
Z mojego doświadczenia wynika, że znalezienie odpowiednich kreacji reklam, targetowania reklamy i innych parametrów udaje się wypracować z czasem w wyniku optymalizacji i testowania różnych konfiguracji reklamy.
Reklamując się na Facebooku, musisz pamiętać, że część tych pieniędzy zostanie “przepalona”. Natomiast kluczowe jest, aby po “przepaleniu” pewnej części budżetu zajrzeć w wyniki reklam i wyciągnąć z nich wnioski.
Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?
Tak, reklama na Facebooku jest wysoce skuteczna dla różnorodnych branż i celów marketingowych. Platforma oferuje zaawansowane narzędzia targetowania, co pozwala dotrzeć do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców. Przykłady skutecznych reklam na Facebooku często zawierają dobrze zaprojektowane grafiki, przekonujące komunikaty i jasne wezwania do działania (CTA). Zastosowanie tych elementów w reklamach na Facebooku może znacząco zwiększyć ich efektywność i ROI.
- Która reklama zadziałała najlepiej, a która najsłabiej tj. zrealizowała najlepiej Twój cel reklamowy? Spójrz na te reklamy i zastanów się dlaczego mogły mieć takie a nie inne wyniki.
- Czy kreacja ma krótki tekst czy długi?
- Czy na zdjęciu są ludzie czy sam produkt?
- Czy kreacja ma film czy zdjęcie?
- Czy użyłeś w reklamie ikonek tzw. “emoji” czy nie?
- Czy reklamy miały wezwanie do działania tj. np. dopisek “Kup teraz”?
- Która platforma wygenerowała lepsze wyniki – Facebook czy Instagram? Instagram od kilku lat jest własnością Facebooka. Jeśli opublikowałeś reklamę za pomocą domyślnych ustawień jest duża szansa, że Twoja reklama wyświetlała się również na Instagramie.
- Które miejsca wyświetlenia reklamy zadziałały najlepiej? System Facebooka domyślnie wyświetla reklamę w różnych miejscach – na osi czasu, w prawej kolumnie, w Messengerze lub Stories. W zależności od celu reklamowego, efektywność reklam może się różnić. Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytania:
- Które miejsca miały najwyższy współczynnik CTR?
- Które miejsca miały najniższe CPC?
- Które miejsca miały najwyższy współczynnik konwersji?
Mam doświadczenie z kilku różnych branż i mogę śmiało powiedzieć, że w zdecydowanej większości przypadków reklama na Facebooku była skuteczna po zoptymalizowaniu jej.
Jeśli masz problem z reklamą na Facebooku – kliknij tutaj, pomogę Ci ją ustawić i zoptymalizować.
Jak ustawić skuteczna reklamę na Facebooku? 5 wskazówek
1. Zastanów się jaki dokładnie cel ma realizować reklama na Facebooku.
Aby ocenić czy reklama na Facebooku jest skuteczna, musimy wiedzieć jaki cel ma realizować. Każda reklama, tak jak i strona internetowa powinna mieć swój cel, który ma realizować potencjalny Klient. Zacznijmy od tego, jaki jest cel Twojej strony internetowej?
Jeśli jesteś firmą lokalną i chcesz, aby potencjalni Klienci do Ciebie dzwonili to celem może być kliknięcie w numer telefonu lub wejście w zakładkę kontakt
Jeśli jesteś sklepem internetowym, celem może być złożenie zamówienia.
Mając cel, który powinna realizować strona internetowa, możesz przejść do ustalenia celu reklamy na Facebooku. Sprawdź na poniższym obrazku jakie cele reklamowe są dostępne na Facebooku:
Jeśli chcesz wygenerować sprzedaż w swoim sklepie internetowym – wybierz “Konwersje“.
Jeśli chcesz wygenerować ruch na swojej stronie internetowej – wybierz “Ruch“
Jeśli chcesz promować post, aby pojawiło się pod nim więcej lajków i komentarzy – wybierz “Aktywność“.
2. Postaw sobie dobre mierniki sukcesu (KPI).
Każda skuteczna kampania powinna mieć jasno określone mierniki sukcesu. Chodzi o to, aby znaleźć taką metrykę, po której poznasz, że kampania odniosła sukces lub nie. Po czym poznasz czy reklama na Facebooku jest skuteczna?
Przykłady mierników sukcesu:
Koszt konwersji – jeśli prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na generowaniu sprzedaży, dobrym wskaźnikiem będzie koszt konwersji. Powie Ci on, ile dokładnie płacisz za pozyskanie 1 sprzedaży. Im niższy, tym lepszy.
CTR – zawsze rekomenduję zwracać uwagę na CTR, ponieważ mówi on na ile angażująca jest nasza reklama. Współczynnik ten = kliknięcia / wyświetlenia * 100%. Im wyższy, tym lepszy, ponieważ więcej osób wejdzie na Twoją stronę i zwiększa się prawdopodobieństwo realizacji celu na stronie np. zakupu.
CPC (koszt kliknięcia) – jeśli prowadzisz kampanie nie tylko na Facebooku, ale również w Google Ads, warto monitorować koszt kliknięcia i porównać to z innymi źródłami ruchu. Może się okazać, że reklama na Facebooku ma niższe koszty za kliknięcia i podobną skuteczność. Jeśli tak będzie – warto rozważyć zwiększenie budżetu na wydatki na Facebooka. Jeżeli interesują Cię reklamy Google Ads – przeczytaj mój najnowszy artykuł.
3. Sprawdź swoją konkurencję za pomocą “Biblioteki reklam Facebooka”
Nie wiem czy wiesz, ale możesz podglądać jakie reklamy wyświetla Twoja konkurencja. Aby to zrobić, wykorzystaj narzędzie “Biblioteka reklam Facebooka“.
Wystarczy, że wpiszesz nazwę swojej konkurencji i wyświetlą Ci się wszystkie reklamy jakie aktualnie wyświetlają na Facebooku. To świetna kopalnia wiedzy i inspiracji dotyczącej tego jakie reklamy mogą działać u innych.
Zwracaj uwagę szczególnie na reklamy, które działają już jakiś czas np. powyżej 2-3 miesięcy. Można założyć, że skoro reklama działa od dłuższego czasu to pewnie się opłaca i jest efektywna. Tak możesz zobaczyć czy reklama na Facebooku jest skuteczna u Twojej konkurencji.
Nie kopiuj 1:1 reklam swojej konkurencji, ponieważ w ten sposób się nie wyróżnisz.
Dobrą praktyką jest zainspirowanie się tym co robi konkurencja oraz dodaniu czegoś więcej od siebie np. darmowej dostawy, kuponu rabatowego lub darmowej konsultacji.
4. Dodaj Facebook Pixel na swoją stronę internetową
Facebook Pixel to mały skrypt, który dodaje się na stronę internetową. Dzięki niemu system Facebooka będzie w stanie określić czy reklama zrealizowała cel czy nie.
Dodatkowo zyskasz możliwość targetowania reklam na tzw. “grupy niestandardowych odbiorców”, czyli np. będziesz mógł dotrzeć do potencjalnych Klientów, którzy są podobni do osób, które kupiły Twój produkt.
Co więcej, będziesz mógł korzystać z remarketingu, czyli wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały zakupu.
Jeśli potrzebujesz pomocy z Facebook Pixelem, kliknij tutaj.
5. Testuj minimum 3 kreacje reklamowe na grupę reklam.
Aby na koniec kampanii ocenić, która reklama zadziałała najlepiej, a która najgorzej – potrzebujemy minimum 3-4 kreacji reklamowych. Bez tego, nie wyciągniemy wniosków.
Bardzo częstym błędem osób początkujących jest dodanie tylko jednej reklamy. To błąd, ponieważ w ten sposób nie porównasz swoich reklam ze sobą i nie dowiesz się co działa lepiej na Twoją grupę odbiorczą. Nie popełniaj tego błędu!
W jaki sposób zrobić kilka kreacji reklamowych?
Wystarczy, że zmienisz w swojej reklamie tekst lub obrazek i już masz 4 warianty reklamy:
Reklama 1: obrazek 1 + krótki tekst
Reklama 2: obrazek 1 + długi tekst
Reklama 3: obrazek 2 + krótki tekst
Reklama 4: obrazek 2 + długi tekst
Ile się płaci za promowanie strony na FB?
Wszystko zależy od tego kim jest Twoja grupa docelowa, ale koszt pozyskania jednego fana wynosi od 0,6 zł do 3 zł.
Koszt ten zależy od kilku czynników:
- Atrakcyjność reklamy. Im bardziej atrakcyjna reklama, tym wyższy współczynnik CTR, a to przekłada się na więcej polubień Twojego fanpage’a.
- Grupy docelowej. O wiele taniej jest dotrzeć do osób w grupie wiekowej 50+, niż 25-35 lat. Tak samo jest taniej dotrzeć pracowników na stanowiskach specjalistycznych aniżeli do managerów wysokiego szczebla.
- Optymalizacji. Początkowy koszt pozyskania fana może być drogi, ale wraz z optymalizacją koszt ten powinien spadać. Nie zniechęcaj się jeśli płacisz np 5zł za pozyskanie fana. Popraw reklamę, targetowanie i wyłącz najdroższe miejsca w których wyświetla się Twoja reklama. To z pewnością pomoże!
Pamiętaj, aby jasno i klarownie w reklamie zawrzeć informację dlaczego ludzie powinni polubić Twoją stronę.
Zły przykład: “Polub naszą kwiaciarnię na Facebooku!”
Dobry przykład: “Polub naszą kwiaciarnie na Facebooku, aby nie przegapić informacji o dostawie nowych kwiatów!”
Cennik reklam na Facebooku
Skuteczna reklama na Facebooku 4 dobre przykłady
Poniżej podam 5 przykładów dobrych reklam na Facebooku. Zainspiruj się nimi!
1. Shopify
Po polski: “Od braku opłat za wystawienie oferty po mniejszą konkurencję – poznaj 10 powodów, dla których sprzedawcy wolą Shopify od Etsy.”
Co jest dobrego w tej reklamie?
- Porównanie się do konkurencji. Podaj konkretne powody, dla których to właśnie Ty jesteś lepszym wyborem, co sprawi, że Twój przekaz będzie bardziej przekonujący dla odbiorcy.
- Język. Zamiast mówić: “Jesteśmy lepsi niż konkurent”, sformułuj to tak, że “Twoi odbiorcy wolą Twoją firmę niż konkurenta”.
- Minimalizm. Nie musisz udostępniać wizerunku swojej konkurencji z wielkim czerwonym przekreśleniem ich logo, aby reklama działała. W tym przypadku, Shopify tego nie robi, aby skupić uwagę odbiorcy na treści reklamy.
2. 360Learning
Po polsku, żeby lepiej zrozumiec kontekst: “Nadmierne uczenie się się w stylu Netflixa nie rozwiąże kryzysu uczenia się”. Chodzi o to, że oglądanie kursów jeden za drugim jak seriale na Netflixie to nie jest rozwiązanie. Bardzo kreatywna reklama
Co jest dobrego w tej reklamie?
- Silne przyciągnięcie uwagi. Tekst reklamy zakłada pewne twierdzenie, które prowokuje odbiorcę do tego, aby kliknąć i sprawdzić jak zamierzasz rozwiązać ten problem.
- Wezwanie do działania na obrazku. Przycisk CTA bezpośrednio w kreacji reklamowej. Cały obrazek jest klikalny, ale i tak zachęca do kliknięcia o wiele bardziej niż szary przycisk CTA w standardowej reklamie na Facebooku.
- Strzałki. Strzałka wyraźnie pokazuje gdzie użytkownik powinien przekierować swoją uwagę – na CTA “Pobierz ebook”.
3. Talkspace
Po polsku: “Zdrowie psychiczne jest niezbędne dla każdego. Skorzystaj z pomocy osobiście dobranego terapeuty Talkspace, aby ułatwić sobie codzienne życie.” Na obrazku: “Rozpocznij na nowo ważne rozmowy, z niewielką pomocą terapeuty.”
Co jest dobrego w tej reklamie?
- Emocje. Wyjdź poza cechy i korzyści swojej oferty i opisz emocje, jakie klienci odczują dzięki niej.
- Tekst na obrazku. Wyróżnij najważniejszy tekst reklamy, umieszczając go w kreacji za pomocą odważnych, kontrastujących kolorów.
- Zdjęcia. Używaj realistycznych (a nie pozowanych) zdjęć.
4. Slack
Po polsku: “Jak to jest uczestniczyć w 25% mniejszej liczbie spotkań?” Pod obrazkiem: “Slack umożliwia zebranie całej komunikacji w jednym miejscu.”
Co jest dobrego w tej reklamie?
- Emocje. Skup się na tym, jak użytkownicy lub klienci będą się czuć po użyciu Twojego produktu.
- Kreatywność. Bądź pomysłowy, jeśli chodzi o kreację/obraz reklamy.
- Chwytliwe hasło. Rozważ użycie szybkiego, zapadającego w pamięć sloganu.
Zobacz również:
Jak reklamowąć firmę transportową?
Jak reklamować kwiaciarnię?
Jak reklamować warsztat samochodowy?
Jakie elementy są kluczowe dla skutecznej reklamy na Facebooku?
Najważniejsze elementy to dobrze zaprojektowane grafiki, przekonujące komunikaty i jasne wezwania do działania (CTA). Te składniki zwiększają angażowanie i ROI.
Kto może być targetowany w reklamach na Facebooku?
Reklamy na Facebooku pozwalają na precyzyjne targetowanie, obejmujące wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację i wiele innych kryteriów, co zwiększa skuteczność kampanii.
Jakie są różne formaty reklam dostępne na Facebooku?
Facebook oferuje różne formaty, takie jak reklamy z obrazem, wideo, karuzele i reklamy dynamiczne, co umożliwia dostosowanie do różnych celów marketingowych.
Ile kosztuje prowadzenie strony na Facebooku?
Koszt prowadzenia Fanpage zaczyna się od 800zł miesięcznie i nie ma górnego limitu. Wszystko zależy od tego jak dużo treści będziemy potrzebować oraz jakie to będą treści. Treści video będą zdecydowanie droższe niż treści statyczne – obrazy.
Masz pytania? Skontaktuj się
E-mail: [email protected]
Telefon: 791 416 903