Wyszukiwarki internetowe znane są każdemu z nas. To właśnie tam wpisujemy najróżniejsze zapytania – prezent dla kolegi z pracy, zdjęcia śmiesznych kotów, restauracje w pobliżu nas czy śmieszny film na YouTube, aby poprawić sobie humor.

W związku z tym, że korzystanie z wyszukiwarek jest tak popularne, warto wykorzystać ten kanału ruchu i dać się znaleźć potencjalnym Klientom za pomocą Google oraz innych wyszukiwarek. Niezbędna do tego jest wiedza z zakresu pozycjonowania stron internetowych

Co to jest SEO?

SEO (pozycjonowanie) jest zbiorem czynności optymalizujących Twoje strony internetowe i treści dla wyszukiwarek, tak aby Twoja strona wyskakiwała, gdy ludzie szukają określonych haseł

Na przykład, powiedzmy, że jesteś bankiem, który oferuje kredyty hipoteczne. Chyba byłoby dla Ciebie korzystne, gdybyś pokazał się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, kiedy ludzie szukają usługi, którą oferujesz, prawda?

Co to jest seo?
SEO a PPC. Artykuły wliczają się do “Wiadomości Google” i są częścią działań pozycjonerskich.

Tak, jest to marzenie każdego właściciela banku, ponieważ codziennie trafiałoby do niego setki, jak nie tysiące osób zainteresowanych usługami, które oferuje ponosząc za to ZERO złotych kosztów!

Czy to nie brzmi zbyt dobrze? Być może brzmi na pierwszy rzut oka, jednakże, żeby znaleźć się na samym szczycie wyników wyszukiwania Google trzeba każdego dnia konsekwentnie dbać o pozycjonowanie, ponieważ rzadko kiedy zdarza się, aby strona “sama z siebie” pojawiła się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania Google (mówimy o frazach konkurencyjnych).

O czym musisz wiedzieć, aby robić dobre SEO?

1. Twórz treść, którą pokochają roboty Googla i ludzie

Google UWIELBIA unikalne, długie, merytoryczne, poparte źródłami treści, które użytkownicy będą ochoczo konsumować. Warto również pamiętać o odpowiednim nasyceniu słów kluczowych, nagłówkach i angażujących obrazkach. Pod pojęciem “treść” rozumiem tutaj zarówno: tekst, obrazki, wideo. Pamiętaj, Twoją treść będą czytać również ludzie – nie tylko roboty Google!

TOP 5 rzeczy o których musisz wiedzieć tworząc treść:
  • Upewnij się, że nie duplikujesz treści
  • Dodaj słowa kluczowe, aby ich poziom nasycenia był odpowiedni (1-3%)
  • Zadbaj o nagłówki – powinny być długie, unikalne i adekwatne
  • Jeśli to możliwe – twórz autorskie obrazki, to również jest unikalna treść dla Google.
  • Zadbaj o czytelność tekstu – nagłówki,
Jak wygląda praca copywritera?
Tak z grubsza wygląda praca copywritera.. 😉
2. Zrób działania optymalizacyjne typu “on-site

Upewnij się, że treść którą tworzysz jest zoptymalizowana pod algorytm Google, połączona ze sobą i łatwo dająca się wyszukać.

TOP 5 rzeczy o których musisz wiedzieć podczas działań typu “on-site”
  • Wypełnij pole “meta description”, tak aby zachęcało do kliknięcia w link
  • Dodaj parametry ALT do obrazków
  • Adres URL powinien być krótki i zawierać słowa kluczowe
  • Zadbaj o jak najmniejszy rozmiar obrazków, aby szybko się ładowały
  • Zadbaj o poprawną nawigację strony i UX.
on site SEO
onsite SEO
3. Pamiętaj o kwestiach technicznych SEO

Tutaj najprawdopodobniej będziesz potrzebować pomocy specjalisty od pozycjonowania.

TOP5 kwestii technicznych SEO o których powinieneś wiedzieć
  • Zrób przekierowania 301 – jeśli to konieczne
  • Zadbaj o to, aby strona szybko się ładowała (zredukuj jej wagę)
  • Zadbaj o to, aby strona wyświetlała się poprawnie na smartfonach
  • Zainwestuj w porządny, szybki i godny zaufania hosting
  • Skonfiguruj poprawnie pliki robots.txt, htaccess oraz mapę strony
Technical SEO
Kwestie techniczne SEO dla niektórych wydają się czarną magią, ale nie przejmuj się!
4. Stwórz najlepszą na świecie strategię SEO

Pozycjonowanie bez strategii jest jak wszystko inne bez strategii, czyli bardziej przypomina działania partyzanckie, niż skrupulatnie zaplanowane uderzenie wojska. Bez strategii SEO zaczniesz się zastanawiać dlaczego coś robisz i jest duża szansa, że przestaniesz to robić.

TOP5 rzeczy o których musisz wiedzieć tworząc strategię SEO
  • Research słów kluczowych – jak często, w jaki rodzaj słów kluczowych chcesz trafiać (head vs longtail)
  • Treść – jak często będziesz ją tworzyć? Jak długie będą artykuły? Do kogo te treści mają trafiać?
  • Harmonogram publikacji – jak często będziesz publikować treść? Cykliczność?
  • Linki zewnętrzne – jak będziesz je pozyskiwać? Wpisy gościnne? Zlecenie tego agencji?
  • Audyt SEO – zanim zaczniesz wdrażać w życie swoją strategię, nie zapomnij zrobić audytu SEO, aby wiedzieć co jest do poprawy.
Strategia SEO
Strategia SEO to must have!
5. Zdobywaj linki do swojej strony

Linki prowadzącego do Twojego artykułu lub strony internetowej są ważnym czynnikiem, który Google bierze pod uwagę oceniając Twoją stronę. Nie zapomnij o nich! PS. Jeśli podoba Ci się ten artykuł, możesz go udostępnić w social mediach – im więcej udostępnień tym większa szansa, że znajdą go osoby potrzebujące wiedzy z zakresu marketingu internetowego.

TOP5 rzeczy o których musisz wiedzieć zdobywając linki
  • Kluczowe są linki typu “follow”, ale “nofollow” też są ważne.
  • Nie spamuj – myśl o wartości dodanej publikując np wpis gościnny na zaprzyjaźnionym blogu.
  • Zadbaj o udostępnienia, lajki, komentarze – to dodatkowe linki do Twojej strony.
  • Nie korzystaj z systemów typu SWL, nie kupuj linków na Allegro.
  • Mniej = więcej. Lepszy 1 link z wysokiej jakości bloga niż 1500 z niskiej jakości śmieciowych stron.

Masz pytania? Skontaktuj się

E-mail: [email protected]
Telefon: 791 416 903

Avatar photo

About Michał Flisiuk

Jestem ekspertem od marketingu internetowego z prawie dekadą doświadczenia w branży, pomagam firmom osiągać sukces online. Moje kampanie są nie tylko skuteczne, ale też oparte na solidnej wiedzy i pasji do marketingu. Z nastawieniem na wyniki, każdy projekt to dla mnie kolejna okazja do wykazania się i dostarczenia wartości moim klientom

11 comments add your comment

Leave a Comment